Pracując nad pomysłem i programem tego kursu czułem ekscytację. Robimy coś nowego i mam nadzieję, bardzo potrzebnego. Jestem niezwykle ciekaw, co sądzicie o tej ofercie.
A pomysł jest taki. Jest wielu skipperów, którzy mają za sobą manewry portowe na zwykłych jachtach. Jachtach różnej wielkości, ale zazwyczaj nie przekraczających 45-50 stóp. I stosunkowo lekkich. Manewry wychodzą lepiej lub gorzej, a jedyną okazją do ich ćwiczenia są kolejne rejsy. Cały czas na podobnych jachtach.
Na rynku dostępne są od czasu do czasu szkolenia z manewrowania jachtem na silniku. My, w Kubryku, robiliśmy takie manewrówki na Bavarii Cruiser 37. Można znaleźć kurs na nieco większych jachtach. Ale nadal pozostaje pewien niedosyt.
I tu pojawiła się jedyna w swoim rodzaju okazja. Możemy wykorzystać możliwości oferowane przez profesjonalny ośrodek szkolenia kadr morskich, dostęp do zwykłego dużego jachtu Delphia 47 oraz do stalowego jachtu motorowego o długości 19 metrów i wadze 90 ton!
A zatem możemy Wam zaoferować czterodniowe szkolenie złożone z:
- pracy na profesjonalnym symulatorze mostka statku
- manewrówki na jachcie Delphia 47
- manewrówki na jachcie motorowym o długości 19 metrów i wadze 90 ton
- wiedzy i doświadczeniu profesjonalnych, zawodowych kapitanów, którzy "przy okazji" są czynnymi żeglarzami
Z takiego połączenia wychodzi unikalna okazja do nauki manewrowania. Po naszym kursie wyjdziecie z umiejętnościami, które można wykorzystać zarówno na małych jachtach laminatowych, drewnianych oldtimerach po żaglowce i duże jachty motorowe.
A oprócz wszystkiego - to będzie świetna zabawa!
Program szkolenia został opracowany tak, aby do maksimum wykorzystać każdą minutę szkolenia. Grupa uczestników (maksymalnie 12 osób) zostanie podzielona na cztery wachty. Każda wachta będzie uczestniczyła równolegle w innym module kursu. To tak, jakbyśmy zorganizowali cztery osobne kursy naraz!
Czwartek
do 0900 - zaokrętowanie na jacht motorowy Athlon II
1000 - 1400 - teoria manewrowania statkiem na silniku (sala wykładowa)
1400 - 1500 - przerwa obiadowa
1500 - 1900 - teoria, ćwiczenia, gra (sala wykładowa)
Piątek
0900 - 1000 - omówienie planu dnia, podział grupy na 4 wachty
1000 - 1400 - I wachta - ćwiczenia na symulatorze manewrowym
1000 - 1400 - II i III wachta - manewry na s/y Athaman (Delphia 47)
1000 - 1400 - IV wachta - manewry na m/y Athalon II
1400 - 1500 - przerwa obiadowa
1500 - 1900 - I wachta - manewry na m/y Athalon II
1500 - 1900 - II i III - manewry na s/y Athaman (Delphia 47)
1500 - 1900 - IV wachta - ćwiczenia na symulatorze manewrowym
Sobota
1000 - 1400 - I i IV wachta - manewry na s/y Athaman (Delphia 47)
1000 - 1400 - II wachta- ćwiczenia na symulatorze manewrowym
1000 - 1400 - III wachta- manewry na m/y Athalon II
1400 - 1500 - przerwa obiadowa
1500 - 1900 - I i IV wachta - manewry na s/y Athaman (Delphia 47)
1500 - 1900 - II wachta - manewry na m/y Athalon II
1500 - 1900 - III wachta - ćwiczenia na symulatorze manewrowym
1900 - 2300 - wyjście wszystkich na m/y Athalon II na redę portu, wspólna kolacja, zapoznanie się z właściwościami manewrowymi jachtu na otwartym morzu
Niedziela
1000 - 1400 - I i IV wachta - manewry na s/y Athaman (Delphia 47)
1000 - 1400 - II i III wachta - manewry na m/y Athalon II
1400 - 1500 - przerwa obiadowa
1500 - 1900 - II i III wachta - manewry na s/y Athaman (Delphia 47)
1500 - 1900 - I i IV wachta - manewry na m/y Athalon II
1900 - zakończenie kursu; podsumowanie, wręczenie certyfikatów
Grafik zajęć
I wachta | II wachta | III wachta | IV wachta |
piątek | |||
symulator | Delphia 47 | Delphia 47 | Athalon II |
Athalon II | Delphia 47 | Delphia 47 | symulator |
sobota | |||
Delphia 47 | symulator | Athalon II | Delphia 47 |
Delphia 47 | Athalon II | symulator | Delphia 47 |
niedziela | |||
Athalon II | Delphia 47 | Delphia 47 | Athalon II |
Delphia 47 | Athalon II | Athalon II | Delphia 47 |
W trakcie kursu będziemy mieli okazję szkolić się na:
Symulator mostka statku - profesjonalny symulator prawdziwego mostka statku, na którym instruktor jest w stanie zaprogramować najróżniejsze sytuacje manewrowe, w różnych warunkach pogodowych i różnych jednostkach. Symulator pozwala poczuć na własnej skórze to, co na zwykłych szkoleniach instruktor co najwyżej opowiada. My, zamiast mówić "a gdyby tu był przeciwny prąd i wiał wiatr dopychający...." po prostu ustawiamy takie parametry i patrzymy, jak zachowuje się jednostka. A swoją drogą, kto z Was nie chciał kiedyś pomanewrować na takim mostku?
Jacht motorowy Athalon II - 19 metrów długości, waga ponad 90 ton! Na tym jachcie nauczymy się manewrować ciężką jednostką, bez steru strumieniowego. Zupełnie inna inercja, zupełnie inna reakcja na ster, inne zachowanie związane z działaniem wiatru. Gdy opanuje się zasady manewrowania tego typu jednostką, łatwo można je przełożyć na dowolny inny jacht, nawet znacznie większy.
Duży jacht Delphia 47 - długość prawie 15 metrów, waga koło 16 ton. To na tej jednostce będziemy ćwiczyć manewry, uwzględniając to czego nauczyliśmy się na symulatorze i Athamanie. Z tej perspektywy okaże się, że można manewrować lepiej, bezpieczniej i skuteczniej.
Wszystkie zajęcia prowadzić będzie kadra Zachodniopomorskiego Ośrodka Szkolenia Morskiego z Kołobrzegu. Ludzie morza, zawodowcy, z ogromnym doświadczeniem praktycznym i dydaktycznym. Warto wykorzystać ich wiedzę i umiejętności!
W cenie kursu wliczone jest zakwaterowanie na jachcie motorowym Athalon II. Uczestnicy śpią w kabinach dwuosobowych z pojedynczymi kojami. Jacht jest ogrzewany, wyposażony w toalety, prysznice, doskonale wyposażony kambuz i mesę, w której można do późnej nocy wspominać przygody na morzu.
Wyżywienie nie jest wliczone w cenę kursu i uczestnicy organizują je we własnym zakresie. Proponujemy, aby śniadania przygotowywać wspólnie na jachcie. Obiad można zamówić z jednego z kołobrzeskich lokali z dostawą na jacht, aby nie tracić czasu. Kolacja - według uznania: na jachcie lub "na mieście".
Cena kursu zawiera: jedno miejsce na jachcie Athlon w kabinie dwuosobowej, zajęcia na symulatorze mostka statku, zajęcia na jachcie Athlon (19 m długości, 90 GT), zajęcia na jachcie Athaman (15 m długości), zajęcia teoretyczne, paliwo, gaz, opłaty portowe, realizację programu szkoleniowego, ubezpieczenie NNW 5.000 zł.
Cena kursu nie zawiera: wyżywienia, pościeli, dojazdu.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny kursu.
Gwarantujemy, że kurs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.