Rejsy

Rejs BA19


2138 PLN

2250 PLN

Południowa Szwecja latem

  • Termin: 27.08.2022 - 03.09.2022
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Kalmar Karlskrona Hanö Gdańsk

ELASTYCZNE ZASADY REZERWACJI

W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! 

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 90% na 21 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

 

Bałtyckie perełki

Poza horyzont. W stronę marzeń.
Zamknij oczy. Wyobraź sobie słońce tańczące na powierzchni wody. Wyobraź sobie białe żagle i melodie wygrywane przez wiatr. Wyobraź sobie wszechogarniające i wypełniające każdy kawałek Twojego ciała poczucie szczęścia i  Wolności. Wyobraź sobie to i otwórz oczy - Możesz tam być!




To wyjątkowo ciekawy rejs, pełen niezwykłych widoków i żeglarskich emocji.  Będą wschody i zachody słońca na pełnym morzu, będzie duża dawka praktycznej wiedzy, będą długie rozmowy i aromat kawy. Jednym słowem zapowiada się idealnie :)

Zaczynamy w Gdańsku, który w ostatnich latach zmienił się nie do poznania. Po szkoleniu, rozpakowaniu i ustaleniu planu rejsu ruszymy w stronę Kalmaru, położonego w cieśninie Kalmarsund.  Lokalizacja tegoż portu daje okazję do ćwiczenia żeglugi w wąskich przesmykach. Nie zabraknie dużej ilości halsowania. Kalmar zamieszkany był już w czasach prehistorycznych. Najstarsze ślady działalności człowieka pochodzą z epoki kamienia. Jeżeli macie w sobie żyłkę turysty warto zobaczyć stare miasto, Salvestaden - kopię średniowiecznego miasta, Zamek Kalmarski oraz  Tripp, trapp, trull - trzy zabytkowe domy z XVIIIw. 




Kolejną  perełką naszego rejsu jest Karlskrona, która leży na trzydziestu trzech wyspach. Port Marynarki Wojennej w Karlskronie znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO. Punktem obowiązkowym jest Marinemuseum, gdzie można zwiedzić prawdziwy okręt podwodny HMS Neptun z czasów zimnej wojny.  Warto tez wybrać się do najstarszej z dzielnic miasta - Björkholmen, gdzie będziemy mogli zachwycić się pięknymi drewnianymi kolorowymi domami. 



Płynąc przez  Zatokę Hanö zatrzymamy się na wyspie, od której  zatoka wzięła swoją nazwę.  Ma ona jedynie 2,14 km² powierzchni i jest najbardziej wietrznym miejscem w Szwecji. Światło latarni morskiej  Hanö Fyr zbudowanej w 1904 r, można dostrzec  z odległości 21 Mm.  Warto wybrać się na kamienistą plażę Bönsäcken.  Legenda głosi, że dawno temu na wyspie żyła pewna olbrzymka, która czuła się bardzo samotna. Postanowiła ona zebrać do fartucha wszystkie kamienie i zbudować z nich most . Niestety nad brzegiem morza potknęła się i wszystkie kamienie wypadły tworząc tą niezwykłą plażę.  Na wyspie znajduje się też cmentarz marynarzy angielskich z czasów wojen napoleońskich.  Ciekawostką przyrodniczą Hanö są daniele.  W latach 50-tych XX w sprowadzono na wyspę kilka sztuk. Dziś stado liczy około 100 osobników swobodnie przechadzających się po licznych tu łąkach. 





Czas pomiędzy odwiedzaniem wysp wypełnimy tym, co najlepsze - żeglowaniem. Damy się porwać rytmowi wacht i bujającemu się pokładowi. Poznamy niezwykłych ludzi, dla których, tak samo jak dla nas, morze jest ważnym elementem życia. Pogłębimy naszą żeglarską wiedzę i zachwycimy się zachodem słońca na pełnym morzu. Będzie idealnie.  

Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 




Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!

ZBIÓRKA I ROZPOCZĘCIE KURSU

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel. 

Zakończenie rejsu odbywa się w kkolejną sobotę do godziny 09:00. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.  

Kapitan


Daniel
Bronowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 53 lat
  • Stopień: jachtowy sternik morski
  • Staż morski: 30 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Daniel pływa w Kubryku od sezonu 2020 i bardzo się z tego cieszymy. Jego ogromne doświadczenie, pasja i wewnetrzy spokój sprawiają, że załogi wracają z rejsów z Danielem bardzo zadowolone. Doceniają profesjonalizm i poczucie bezpieczeńtwa, jakie Daniel zapewnia podszas żeglarskich wypraw.
Daniel już zobył wiernych fanów, którzy chcą płynąć tylko z nim. 

"Brdzo profesjonalny kapitan, prowadzący jacht ze spokojem i zapewniający pełne bezpieczeństwo rejsu" Piotr Lec

"Rejs przebiegł rewelacyjnie, jestem z niego bardzo zadowolony. Daniel Bronowski świetny jako kapitan i bardzo sympatyczny jako człowiek" Mariusz Boguszewski

"Daniel Bronowski jako kapitan był bardzo profesjonalny." Wiesław Płoński

 


O sobie

Żeglarstwo to moja pasja i… praca. Najpierw było śródlądzie – jeziora, następnie większe rzeki Polski. Później wyruszyłem na morza. Kilkadziesiąt rejsów jako oficer na żaglowcach – Fryderyk Chopin, Pogoria, Kapitan Borchardt, Zawisza Czarny. Płynąłem również jako oficer i nauczyciel w dwumiesięcznym rejsie Szkoły Pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego. Żeglowałem na mniejszych jachtach. Przepłynąłem ponad 30 000 mil i przestałem liczyć ;) Opłynąłem prawie całą Europę – Morze Północne, Biskaje, kawałek Atlantyku, Morze Śródziemne, Morze Czarne. Jednak z prawdziwym sentymentem wracam na Bałtyk – to mój dom.
Kolejne rejsy, to dla mnie nadal okazja do nauki, zdobywanie kolejnych doświadczeń oraz przygoda. Ale przede wszystkim – możliwość spotykania na pokładzie fascynujących ludzi.
Prowadząc rejsy największą uwagę zwracam na bezpieczeństwo. Tak, jak w manewrach, ma być przede wszystkim bezpiecznie (po drugie - skutecznie, a dopiero po trzecie - elegancko), tak w moich rejsach najpierw dbamy o bezpieczeństwo, a następnie… żeglujemy za wiatrem i dobrze się bawimy :)

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Muttland

Nazwa: Muttland
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. To praktycznie nowy jacht jeszcze pachnący nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, ręczne radio VHF, automatyczna tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL), ogrzewanie Webasto, ogrzewanie elektryczne

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2020. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

 


sprawdź szczegóły płatności