Rejsy

Rejs LP18


2518 PLN

2650 PLN

Szkiery Sztokholmu i Gotlandia

  • Termin: 12.08.2023 - 19.08.2023
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 70-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 9
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Sztokholm szkiery Utö Visby Gdańsk

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.   

 

Szkiery Sztokholmu

To wyjątkowy rejs. Płyniemy w jedną stronę. Daje nam to olbrzymie możliwości turystyczne i żeglarskie. Podczas tego tygodnia będzie żeglarsko, wiele godzin pod żaglami, długie rozmowy przy kubku aromatycznej kawy i widoki, które przepełnią pamięć aparatów i telefonów.
Kapitan podzieli się swoją szeroką żeglarską wiedzą, zaczaruje morskimi opowieściami i odkryje takie miejsca na mapie Bałtyku, o których nie mieliście pojęcia. Po szkoleniu, rozpakowaniu i ustaleniu planu rejsu ruszymy w morze.

Zaczynamy w Sztokholmie. To wyjątkowe miasto, które jest w stanie zadowolić najbardziej wybrednych. Część załogi być może zdecyduje się na ekstremalne emocje w parku rozrywki Gröna Lund, reszta wybierze się w podróż w czasie do Vasa Museum.  Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby odwiedzić oba miejsca lub dać się porwać wirowi szwedzkiej stolicy.



Oddając cumy ruszymy szkierami na południe. To prawdziwa uczta dla zmysłów. Archipelag Sztokholmski to niemal 24 tys. wysp i wysepek. Rezerwat dzikiej przyrody, zachwycający pięknem i naturalnością . W języku szwedzkim archipelag nazywany jest skärgården, co oznacza ogród wysp. Określenie jest nad wyraz trafne.  Płynąc między wyspami możemy zatrzymać się kąpiel w Bałtyku lub spacer po porośniętych kwiatami łąkach. 

Żegluga zjmie nam około doby. To świetny czas by zauroczyć się rytmem wacht, zapachem kawy o świcie i obłędnymi zachodami słońca.  Naszym celem jest Oxelösund maleńki port pełen niesamowitego uroku.  Po gwarnym Sztokholmie, tu będziemy mogli trochę odpocząć. Jeżeli lubicie piesze wędrówki warto udać się do rezerwatu przyrody Femöre, gdzie znajduje się kilka oznaczonych szlaków turystycznych, między innymi Sörmlandsleden, który prowadzi na półwysep Femörehuvud i wokół niego. Dla fanów militariów polecamy  Femörefortet tajną, podziemną  fortecę artyleryjską z czasów zimnej wojny. Odwiedzimy też Utö znaną z kopalni rudy żelaza, niezwykłej i zachwycającej przyrody oraz ponad 200-letniego młyna. 

Po opuszczeniu Utö, czeka nas kilkanaście godzin pięknej żeglugi, w czasie której poczujemy rytm wacht i zachwycimy się świtem na pełnym morzu. Naszym kolejnym celem jest Visby położone na zachodnim brzegu Gotlandii. Miasto już w X wieku stanowiło ważny ośrodek handlowy Wikingów. W Visby zachowało się niezwykle malownicze stare miasto, otoczone potężnymi murami obronnymi z licznymi basztami i bramami. Dominującą budową w panoramie miasta jest średniowieczna protestancka katedra Najświętszej Marii Panny (Visby Sankta Maria domkyrka).



Powrót do Gdańska zajmie nam około doby. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało.  Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw. 

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Dołącz do nas. Pozwól sobie na realizację swoich żeglarskich marzeń już dziś!

 

Zbiórka, rozpoczęcie i zakończenie rejsu

Rejs rozpoczynamy w Sztokholmie, w Marinie Vassahamn znajdującej się w sercu starego miasta. Nie ustalamy dokładnej godziny zbiórki, ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach. Czekamy na Was na pokładzie przez cały dzień. Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu. Przez jakiś czas w sobotę na pokładzie może znajdować się zarówno stara jak i nowa załoga. Taka sytuacja wymaga nieco tolerancji i żeglarskiej wyrozumiałości. 

Bilety lotnicze nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy organizują podróż do i ze Sztokholmu we własnym zakresie. Jednakże z przyjemnością pomagamy i doradzamy przy rezerwacji biletów i organizacji podróży. 

Rejs kończymy w sercu starego miasta w Gdańsku, w Marinie Gdańsk, w sobotę do godziny 09:00.     

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ,  potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. Choć w Sztokholmie nie mamy możliwości dostarczenia na jacht prowiantu przed rejsem (tak jak ma to miejsce na pozostałych naszych rejsach) - o zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. Pełne wyżywienie w trakcie rejsu jest wliczone w cenę rejsu. Co biorąc pod uwagę szwedzkie ceny jest bardzo dobrą wiadomością. :) Zakupy robimy na bieżąco, w trakcie rejsu, w lokalnych sklepach i marketach. Zakupami zarządza kapitan, jednak pomoc załogi np. w przyniesieniu zakupów z pobliskiego sklepu na jacht jest mile widziana. Gwarantujemy, że na jachcie nie zabraknie świeżych wędlin, nabiału, owoców i warzyw. Wedle inwencji wacht kambuzowych kupujemy na bieżąco mięso, ryby lub owoce morza na obiad. W bakistach znajdziecie również napoje bezalkoholowe, słodycze, przekąski i wiele wiele innych produktów. 

Ogromnym urozmaiceniem rejsów w szkierach jest możliwość łowienia ryb. Jeżeli tylko macie smykałkę do wędkowania, tutejsze wody są rajem dla wędkarzy. A świeża rybka prosto z fiordu smażona tuż pod wodospadem.... na wielu rejsach tak wyglądała duża część obiadów. 

Dla wegetarian kupujemy specjalne produkty w ramach ich dostępności, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

 

Rejs w formule All Inclusive

Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)

To my zapewniamy kasę jachtową i organizujemy zakupy prowiantu w trakcie całego rejsu. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu! 

Nie zaskoczymy Cię składką do kasy jachtowej; zrzutką na paliwo - bo mało wiało; dopłatą - ponieważ marina była za droga. Nie pobieramy też od uczestników kaucji za jacht. 

Nasi uczestnicy bardzo doceniają wygodę takiego rozwiązania.
 

Kapitan


Piotr
Zieliński

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 35 lat
  • Stopień: kapitan jachtowy
  • Staż morski: 30 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Piotr związany jest z Kubrykiem od kilku lat. Od 2021 roku pływa z nami jako skipper i zdobył sobie pokaźne grono wielbicieli. Pełen energii i ogromnego zaangażowania. Żeglarstwo jest jego pasją, czymś co go fascynuje, jego sposobem na życie, dlatego załogi wracające z rejsów z Piotem są nim zachwycone. 

Gdy nie żegluje, chodzi po górach, wędruje ze swoim Alaskanem. Marzy o wyprawie na Syberię. Lubi słuchać opowieści i snuć swoje. Sztormować woli w porcie. 

Tak o Piotrze napisali członkowie jego załóg:

"Piotr jest dobrym kapitanem. Sam żegluje z pasją i chce, aby inni mogli czerpać radość z pływania. Wykazuje się empatią względem załogi. Dużo wyjaśnia i tłumaczy. Dba o bezpieczeństwo." Dorota Szadkowska

"Piotr - właściwy człowiek na właściwym miejscu, najkrócej rzecz ujmując. Bardzo sympatyczny, kontaktowy, cierpliwy, mimo zmęczenia, małej ilości snu, zawsze w formie, zawsze gotowy do pomocy, rozmowy. Same słowa uznania. Łatwo było zauważyć, że zawsze stara się wyjść na przeciw oczekiwaniom załogi, ale zawsze z zapewnieniem maksymalnego bezpieczeństwa. Wszystkim mogę polecać rejsy z Piotrem. Pod względem szkoleniowym, rejs również oceniam wysoko. Każdy członek załogi miał szanse robić wszystko na pokładzie z wyjątkiem manewrowania jachtem przy kei, co zrozumiałe." Wojciech Czubaj

"Piotrek, jako kapitan sprawdził się świetnie. Potrafi przekazywać swoją wiedzę w bardzo przystępny sposób, zachowywał spokój w każdej niepewnej sytuacji, ponadto jako człowiek jest bardzo w porządku. Mimo że był autorytetem na jachcie, nie dystansował od nas, wręcz traktował nas bardzo partnersko, co w porównaniu z moimi poprzednimi doświadczeniami (niektórzy kapitanowie traktowali załogę wojskowo i z mocnym dystansem), było niezwykle przyjemną odmianą. Bardzo dużo rzeczy się od niego nauczyłem i na pewno popłynąłbym z nim w kolejny rejs" Paweł Radziszewski


O sobie

Moja przygoda z żeglarstwem zaczęła się o dziwo nie na wielkich jeziorach mazurskich, a na Morzu Bałtyckim. Latami marząc o dalekich wyprawach morskich, pochłonięty bieżącymi sprawami dnia codziennego, w końcu postanowiłem spróbować. Do dziś pamiętam uczucie gdy pierwszy raz postawiłem stopę na pokładzie jachtu. Był to rejs ze Świnoujścia do Szwecji i z powrotem. Pod czujnym okiem kapitana Jerzego Gąsowskiego zdobywałem nowe umiejętności i doświadczenia. Miesiąc później ponownie wyruszyłem na morze. Czas mijał, a ja odwiedzałem kolejne porty Morza Bałtyckiego, Śródziemnego, Północnego oraz Atlantyku.

Czym dla mnie jest żeglarstwo? To przygoda, wolność, ciekawi ludzie, przyjaźnie, podjadanie słodyczy na nocnej wachcie i gorąca kawa o poranku. To zapierające dech miejsca, gra świateł i zachwyt. To także ciężar odpowiedzialności, respekt wobec morza i akceptacja własnych ograniczeń. Żeglarstwo to życie.

Jako kapitan jachtu na pierwszym miejscu zawsze stawiam bezpieczeństwo. Lubię przekazywać wiedzę i umiejętności. Staram się wychodzić na przeciw oczekiwaniom załogi.

Na prowadzonych przeze mnie rejsach nie może zabraknąć dobrego jedzenia, humoru i gorącej kawy:) Grasz na gitarze lub innym instrumencie? Potrafisz śpiewać? Jak dla mnie możesz nie przestawać!:)

Jacht

Bavaria Cruiser 51 (2015) - Lippi

Nazwa: Lippi
Typ: Bavaria Cruiser 51
Rocznik: 2015
Długość: 15.54 m
Szerokość: 4.61 m
Ilość kabin: 5
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.25 m
Żagle: 135 m²
Silnik: 75 KM
 

lfdhglkfdhnlfdghkj

 

Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład "Lippi" jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością salonu. 

Całość jest wyposażona w sposób bardzo komfortowy. Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni. Zadbaliśmy o system nagłośnienia stereo wraz z odtwarzaczem CD, MP3 i radiem. Na jachcie znajdziecie również wysokiej jakości telewizor LCD wraz z odtwarzaczem DVD. Stworzyliśmy bibliotekę muzyczną jak i filmową o tematyce żeglarskiej i nie tylko. Każdy na pewno znajdzie w niej coś dla siebie. W łazience oprócz toalety i umywalki znajduje się prysznic z ciepłą wodą. Aby zwiększyć autonomię jachtu na morzu, dodatkowo zostały wbudowane zbiorniki z wodą słodką (210+150 l). Kuchnia wyposażona jest w mikrofalówkę, dwupalnikową kuchenkę gazową i piekarnik.



 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, odbiornik AIS, ręczne rado VHF, tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500 (rozmiary M do XL), minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Powrót ze Sztokholmu nie jest wliczony w cenę rejsu, a uczestnicy organizują go we własnym zakresie. 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.

 

Wszyscy śpią w kabinach


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach, łącznie ze skipperem. Nikt nie śpi w mesie i jest ona cały czas dostępna dla całej załogi. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

Zawsze z przyjemnością porozmawiamy o naszych rejsach. Podpowiemy, doradzimy, dobierzemy najlepszą imprezę dostosowaną do Twoich oczekiwań. Napisz lub zadzwoń do nas! Chętnie pomożemy.

 


sprawdź szczegóły płatności