W tym rejsie pozostało wolne ostatnie miejsce. Jest to miejsce w dwuosobowej kabinie męskiej. Dlatego na ten rejs zapraszamy już tylko panów żeglarzy.
Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.
Oto nasza propozycja: Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji;
Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu.
Jeżeli w trakcie roku będziemy zmuszeni do podniesienia ceny kursu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają zrobioną rezerwację. Gwarantujemy niezmienioną cenę.
Gdy u nas zaczyna się już chłodna i deszczowa jesień, w Grecji świeci słońce, woda jest ciepła, a ludzie wokół są uśmiechnięci. Październik to doskonały czas na żeglowanie po Morzu Egejskim. Pogoda jest świetna, a tłumy turystów wróciły już do domów. Męczące sierpniowe upały już przeminęły, a woda jest nadal wspaniale gorąca. Optymalna temperatura, pełne słońce, świetny wiatr i lato, które rozpieszcza nas kąpielami wprost z jachtu. Brzmi jak opis wspaniałego wakacyjnego rejsu? Tak właśnie jest!
Będziemy żeglować, zwiedzać, delektować się greckością. Będą postoje w urokliwych miejscach, poranki przy mrożonej kawie Frappe i wieczory kulinarne w greckich, rodzinnych tawernach. Sprawdzimy jak smakują lokalne dania, takie jak Musaka, Souvlaki i ser Saganaki. Napijemy się domowego wina. Rozwiesimy hamak, będziemy skakać do wody, nurkować i zachwycać się podwodnym światem.
Rejs zaczynamy w Atenach. Mieście, którego reklamować nie trzeba. Kolebka naszej cywilizacji, miejsce narodzin demokracji. To tu przechadzał się Sokrates zastanawiając się nad istotą dobra. To tu zrodziła się w głowie Sofoklesa Antygona. U stóp Akropolu, który koniecznie trzeba odwiedzić, znajduje się Plaka, historyczna część Aten, z krętymi magicznymi uliczkami, domami z XVIII wieku, których fundamenty pamiętają starożytne czasy. Przy odrobinie wyobraźni, można poczuć niezwykłą historię tych miejsc. Dotknąć przeszłości.
Punktem obowiązkowym w Atenach jest także Grób Nieznanego Żołnierza, przy którym przez całą dobę stoją wartownicy z elitarnych oddziałów gwardii prezydenckiej Evzonoi. Gwardziści ubrani są w historyczne stroje z XIX wieku nawiązujące do różnych epok z greckiej historii. Zmiana warty, odbywająca się codziennie o pełnej godzinie, jest niezwykle widowiskowa. Specjalna i uroczysta zmiana warty odbywa się też w każdą niedzielę o 11:00. Tuż obok Placu Syntagma (Πλατεία Συντάγματος) znajduje się wyjątkowo piękny Ogród Narodowy. Warto znaleźć chwilę na spacer jego alejkami.
Po krótkim szkoleniu, ustaleniu planu rejsu ruszymy na wody Zatoki Sarońskiej. Przed nami kilka godzin pięknej żeglugi, w greckim słońcu zmuszającym nas do zmrużenia oczu i z ciepłym wiatrem na twarzy. Naszym celem jest Kanał Koryncki. Jego przepłynięcie jest marzeniem wielu żeglarzy, a my to marzenie zrealizujemy.
Kanał Koryncki ma długość około 6,4 kilometra i jedynie nieco ponad 21 metrów szerokości przy wysokości dochodzącej do nawet 90 metrów. Robi to niesamowite wrażenie.
Po emocjach związanych z przepłynięciem kanałem pożeglujmy Zatoką Koryncką w kierunku spokojnego miasteczka Itea, gdzie w lokalnej kawiarni napijemy się doskonałej kawy, a wieczorem zjemy grecką kolację. Pasjonaci starożytnej Grecji mogą wybrać się na wycieczkę do Świątyni Appollina w Delfach wpisanej na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Po opuszczeniu Itei czeka nas długi przelot na zieloną Lefkadę. Piękny żeglarski czas, w greckim słońcu, oczywiście z postojami na kąpiel w morzu.
Lefkada wchodzi w skład Wysp Jońskich. Turkusowe morze, piękne plaże, imponujące białe klify, cyprysy, lasy piniowe,a na wzgórzach monstyry. Miejsce idealne. Noc prawdopodobnie spędzimy w Lefkas.
Kolejnym punktem rejsu jest sławna z Odysei Itaka, która według Homera była miastem rodzinnym Odyseusza. I nic dziwnego, że mityczny bohater tak konsekwentnie wracał do swojego domu. Itaka słynie z maleńkich zatoczek, zacisznych plaż, otoczonych zielonymi górami i krystalicznie czystymi, turkusowymi wodami.
Najlepszym sposobem, aby poczuć magię tego miejsca, jest jego eksploracja. Vathy, Kioni i Frikes to najbardziej malownicze wioski, którym udało się zachować tradycyjny charakter, mimo rozwoju turystyki.
Z Itaki popłyniemy na Kefalonię największą wyspą w archipelagu Wysp Jońskich. Niesamowite krajobrazy przepełnione soczystą zielenią i błękitną wodą, dopełnia spokój wyspy, omijanej przez masową turystykę. Na noc staniemy zapewne w Poros, ale jak to na morzu, plany zawsze mogą ulec zmianie.
W Grecji jest tak, że każde kolejne miejsce zachwyca bardziej i bardziej. I choć wydaje się, że piękniej już być nie może, to kolejny port, kolejny dzień żeglugi pokazuje, że jednak może. Kolor wody, górzysty krajobraz, obłędny smak melona, słońce odbijające się od powierzchni wody, cykady kwintesencja idealnego urlopu.
Kolejny przystanek to Zakintos, którego chyba nie trzeba reklamować. Wyspa porośnięta jest sosnowymi lasami. W zjawiskowej zatoce Laganas, z najdłuższą i najbardziej piaszczystą plażą Morza Śródziemnego, można spotkać żółwie. Ponadto gaje oliwne, winnice, sady cytrusowe i lasy sosnowe. Nie bez przyczyny Zakintos nazywana była przez Wenecjan kwiatem wschodu.
Po naładowaniu akumulatorów greckością i pięknymi widokami ruszymy w stronę Monemvasii. Przed nami co najmniej doba w morzu. Kto wie, może uda się spotkać delfiny?!
Monemvasia nazywana greckim Gibraltarem wschodu ma ok. 1 km długości i 300 m szerokości. Kiedyś w naturalny sposób połączona z lądem, do czasu trzęsienia ziemi w roku 375. Obecnie ze stałym lądem łączy ją 200-metrowa sztuczna grobla. Warto wybrać się na spacer po XIII wiecznym miasteczku znajdującym się na wyspie, wąskie uliczki, mury obronne mają swój niepowtarzalny urok. Podobnie jak na Hydrze, która jest naszym kolejnym przystankiem, tu też samochody nie mają wstępu.
Opuszczając Monemvasię pożeglujemy w stronę wspomnianej już Hydry. Wyspy bez samochodów, gdzie do transportu wykorzystuje się osły i muły. To właśnie ze względu na turystyczne wykorzystanie zwierząt Hydra ma swoich zwolenników i przeciwników. Jednak wszyscy są zgodni, że jest to miejsce wyjątkowo piękne z niepowtarzalnym klimatem. Tętniące życiem miasteczko, w którym leniwie przechadzają się koty. To tu żył i tworzył Leonard Cohen. Niezwykle ciekawy i wartościowy opis Hydry zamieścili na swoim blogu uczestnicy jednego z naszych rejsów >>>Hydra.
Ostatnim postojem przed Atenami będzie Pedrika, małe portowe miasteczko na wyspie Egina. To jedno z naszych ulubionych miejsc. Plaża, restauracje, cudowne widoki. Miejsce idealne. Nazwa Pedrika oznacza kuropatwa. Niegdyś te ptaki licznie zamieszkiwały te tereny, dziś niestety została już tylko nazwa. W 1537 r. najsłynniejszy pirat Morza Śródziemnego, Barbarossa spustoszył wyspę i wykorzystał Pedrikę jako własną kryjówkę. Nieopodal mariny znajduje się cerkiew Agios Sozon, droga do niej zapewnia niezwykłe widoki, które docenią miłośnicy fotografii. Tuż obok Pedriki znajduje się wyspa Moni. Jeżeli warunki pozwolą zatrzymamy się przy niej na chwilę. To niezwykłe miejsce z bardzo ujmującą historią, zamieszkiwane jest przez pawie i daniele. Najbardziej wytrwali piechurzy mogą udać się do twierdzy z czasów II Wojny Światowej, znajdującej się na szczycie wzgórza. Warto zdecydować się na tę wyprawę by oddać hołd Polakom, pracującym tu niewolniczo i zamordowanym w trakcie II Wojny Światowej.
Z Eginy popłyniemy do Aten, aby tam zakończyć naszą tygodniową przygodę. To czas kiedy zrozumiemy, że tydzień na jachcie to zdecydowanie za mało. Poczujemy jak cudowne i wyjątkowe jest żeglarskie życie. Wrócimy pełni pozytywnej energii i głowy pełnej planów kolejnych wypraw.
Nasz skipper jest doskonałym przewodnikiem znającym tę część Grecji jak własną kieszeń. Wie gdzie warto zacumować na noc, gdzie rzucić kotwicę na krótki postój w ciągu dnia, która tawerna najlepiej karmi. A wszystko w niebanalnej atmosferze i z wiecznym uśmiechem na twarzy.
Dołącz do naszej załogi, zrealizuj swoje marzenia już dziś! Warto!
Jeśli plan tego rejsu brzmi dla Ciebie fantastycznie ale...
nie odpowiada Ci termin
masz swoją grupę i chcesz płynąć tylko w swoim gronie
wolisz, żeby rejs był dłuższy lub krótszy (serio? ;) )
z przyjemnością przygotujemy Ci indywidualną ofertę organizacji podobnego rejsu. Postaramy się w pełni dostosować do Twoich wymagań i oczekiwań. Dopasujemy termin, wielkość katamaranu (lub jachtu), trasę. Równie dobrze możemy zorganizować rejs w innym rejonie Karaibów (Gwadelupa, St Maartin, BVI, Antigua).
Zadzwoń (22 810 00 42 lub 603 866 529) lub napisz maila (info@kubryk.pl). Z przyjemnością pomożemy Ci zrealizować marzenia!
Lot do Aten trwa zaledwie dwie i pół godziny. Tyle trwa przeniesienie się do cudownej Grecji, gdzie czeka na Ciebie wspaniały rejs.
Organizacja przelotu i dojazdu do mariny nie jest wliczona w cene rejsu. Ale z przyjemnością doradzimy i pomożemy w rezerwacji biletów lotniczych.
Bezpośrednie loty do Aten odbywają się z Warszawy, Modlina i Krakowa. Zachęcamy do rozważenia przedłużenia rejsu o jeden dzień i przylecenia do Aten już w piątek. Pozwoli to na zwiedzenie Akropolu i najważniejszych punktów turystycznych miasta.
Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. A grecka kuchnia, choć prosta, daje tutaj ogromne możliwości. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład wszystko, co potrzebne do przygotowania śniadań, lunchy, przekąsek w ciągu dnia. Do wyboru będą lokalne, świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa, jogurty, dżemy, miody itp. W ciągu dnia będzie można przygotować sałatkę grecką, szybki makaron z pesto, obiady w wersji mięsnej i wegetariańskiej i wiele innych drobnych dań na mniejszy głód. Zapasy prowiantu na jachcie są na bieżąco uzupełniane w porcie o świeże owoce z lokalnych straganów.
Po dopłynięciu do portu, zachęcamy do wybrania się do lokalnej tawerny na pyszną kolację. Greckie knajpki zachwycają rodzinnym klimatem, gościnnością gospodarzy i pyszną kuchnią. A do tego, za suto zastawiony stół z domowym winem, rachunek nie przekracza 18-25 EUR na osobę! Komu by się chciało gotować na jachcie? :) Kolacje nie są w związku z tym wliczone w cenę rejsu.
W przypadku postoju na kotwicy w odludnej zatoczce bez dostępu do restauracji, kolację przygotowaną przez załogę z produktów znajdujących się na jachcie jemy na pokładzie.
Nasz rejs ma charakter stażowo-turystyczny. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu i powinni uczestniczyć w prowadzeniu jednostki. To doskonała okazja do zapoznania się z obsługą jachtu, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument akceptowany przez PZŻ, potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 30-45 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.
Rejs rozpoczynamy w Marinie Alimos w Atenach. Uczestników rejsu zapraszamy na jacht od godziny 17:00. Jeżeli planujesz przylecieć wieczornym lub nocnym samolotem - nie ma sprawy. Daj nam o tym wcześniej znać i będziemy spokojnie czekać na Ciebie z wypłynięciem.
Ponieważ sama marina, jak i jej okolice, nie są szczególnie atrakcyjne turystycznie staramy się zawsze wypłynąć jak najwcześniej. Zazwyczaj w sobotę późnym wieczorem lub w niedzielę rano.
Po marinie do Aten wpływamy najczęściej w piątek wieczorem i noc spędzamy już w porcie. Do godziny 09:00 kończymy rejs i żegnamy załogę.
Jeżeli zastanawiasz na czym polega rejs w formule All Inclusive - już wyjaśniamy. My bierzemy na siebie całość organizacji rejsu, a Ty skupiasz się na czerpaniu radości z żeglowania. :)
To my, jeszcze przed rejsem, robimy zakupy prowiantu i dostarczamy je na jacht. Dbamy o świeżą pościel i sprzątanie jachtu po rejsie. Kapitan opłaca postoje jachtu w porcie, paliwo, gaz, wodę i inne niezbędne koszty. Jeśli w trakcie rejsu zabraknie pieczywa, owoców czy innych produktów - dokupimy je w najbliższym porcie. I co najważniejsze - to wszystko wliczone jest w cenę rejsu!
Tomek dołączył do Kubryka w 2023 roku, co, nie ukrywając, bardzo nas cieszy. To niezwykle doświadczony kapitan, który za rufą jachtu zostawił wiele wiele mil. Pełen dobrej energii, świetnego humoru i pasji. Podczas rejsu najważniejsze dla niego jest bezpieczeństwo i dobra atmosfera.
Gorąco zapraszamy na rejsy z Tomkiem.
Czym dla mnie jest żeglarstwo?
Z pewnością pasją, którą zajmuję się od prawie 20 lat. Jest również podróżą w nieznane, sięganiem za horyzont, a przy tym okazją do poznawania ciekawych ludzi. Przede wszystkim jest dla mnie także ogromnym szacunkiem do morza.
Podczas tych wszystkich lat żeglowałem na wielu akwenach, m.in. po morzach: Północnym, Bałtyckim, Śródziemnym i oceanie Atlantyckim, miałem przyjemność szkolić młodych adeptów żeglarstwa, a z wieloma pływam po dziś dzień na prywatnych rejsach.
Jako kapitan prowadzący jednostkę angażuję załogę do wzajemnej współpracy, nie zapominając o dobrym humorze. Cenię sobie niezapomniane widoki wschodów i zachodów słońca nad “krawędzią morza” i dbam o to by każdy rejs był bezpieczny.
Nazwa: | Lina & Efi |
---|---|
Typ: | Bavaria Cruiser 46 |
Rocznik: | 2017 |
Długość: | 14.24 m |
Szerokość: | 4.35 m |
Ilość kabin: | 4 |
---|---|
Ilość WC: | 3 |
Zanurzenie: | 2.10 m |
Żagle: | 122 m² |
Silnik: | 55 KM |
Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Grecji żeglujemy na dwóch identycznych jachtach Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2015 i 2017: "Efi" i "Lina". Jachty doskonale sprawdzone i idealne na greckie warunki! Ta konstrukcja została wyróżniona prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi.
Nasze "bawarki" są duże. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają świetne trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. No i ta wielka otwierana rufa - idealna do skakania do ciepłego morza! Zapraszamy na pokład!
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa).
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: miejsce na jachcie w kabinie dwuosobowej, produkty na pełne i smaczne wyżywienie wciągu dnia - czyli śniadanie, lunch, przekąski i owoce, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, silnik do pontonu, brak kaucji, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu ubezpieczenia Premium w trakcie rezerwacji rejsu.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Cena nie obejmuje przelotu, transferu z lotniska oraz kolacji. Z przyjemnością pomagamy w organizacji przelotów.