Nazwa: | Berg |
---|---|
Typ: | Roberts 44 |
Rocznik: | 2003 |
Długość: | 13.50 m |
Szerokość: | 3.88 m |
Ilość kabin: | 2 |
---|---|
Ilość WC: | 1 |
Zanurzenie: | 2.20 m |
Żagle: | 80 m² |
Silnik: | 66 KM |
Berg to jacht z duszą. Z żeglarską duszą.
Jest to to prywatny, stalowy jacht wyprawowy, którego kapitan jest równocześniej właścicielem. Jacht z niepowtarzalnym klimatem. Berg jest solidny, dzielny i doskonale zadbany technicznie. Przygotowany do dalekich rejsów na północne morza, odporny na najtrudniejsze warunki pogodowe.
Ale Berg nie jest nowoczesny, luksusowy, komfortowy. Nie ma rolerów, ploterów i innych nowoczesnych bajerów.
To jacht do dalekich wypraw, dla twardych żeglarzy.
Na Bergu nie ma rolerów. Ani rolera genui, ani grota, ani... bezana. Wszystkie żagle obsługiwane są tradycyjnie. Sztaksle stawia się na dwóch sztagach. Grot i bezan refowane są tradycyjnie. Zapasowe sztaksle klaruje się na relingu, aby w razie konieczności zmiany, żagle były w gotowości. Pływając na Bergu trzeba zatem przypomnieć sobie do czego służy raksa i jak klaruje się foka na relingu. Zestaw zapasowych żagli jest duży i pozwala na bezpieczną i efektywną żeglugę w każdych warunkach.
Jacht napędzany jest stacjonarnym silnikiem Krab o mocy 66 KM. Maszynownia jest doskonale zadbana i działa bez zarzutów. Dba o to osobiście Artur, który zna każdą śrubkę w tym silniku. Dodatkowo na jachcie zamontowany jest agregat prądotwórczy. Zbiornik paliwa mieści 500 litrów ropy.
Planując rejs na Bergu pamiętajcie, że nie jest to jednostka do uprawiania jachtingu. Nie ma tu dwuosobowych obszernych kabin, kilku toalet z prysznicami i innych luksusów znanych z nowoczesnych jachtów czarterowych z Morza Śródziemnego.
Berg w forpiku ma dwie koje w kształcie litery V, w mesie cztery pojedyncze koje i dwie kolejne w kabinie rufowej. Jedną z nich zajmuje Artur. Na jachce znajduje się łazienka z morską toaletą. Kambuz jest mały, ale funkcjonalny i - co ważne - umożliwia gotowanie nawet w trudnych warunkach morskich.
Tradycyjna zabudowa wnętrza jest funkcjonalna i bardzo dobrze sprawdza się w dalekich rejsach.
Cena rejsu zawiera zakwaterowanie na jachcie, prowadzenie jachtu przez doświadczonego skippera, podstawowe ubezpieczenie NNW.
Cena rejsu nie zawiera wyżywienia, paliwa, opłat portowych, dojazdu.
Składka do kasy jachtowej z której załoga pokrywa koszty wyżywienia, paliwa i opłat portowych ustalona jest na około 15-20 EUR od osoby za dobę. Składka płatna jest pierwszego dnia rejsu, w lokalnej walucie. Rozliczana jest na koniec rejsu. Kapitan zwolniony jest ze składki.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.