Rejsy

Rejs PP10


3100 PLN

Piękne fiordy Norwegii

  • Termin: 17.06.2023 - 25.06.2023
  • Ilość dni: 8
  • Staż: około 60-80 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 0
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 8
Thyboron Flekkefjord Egersund Jørpeland (Preikestolen) Haugesund Bergen

NISKA ZALICZKA I GWARANCJA CENY

Chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! A koszty rejsu były niezmienne.  

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 20% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 80% na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 Gwarancja niezmiennej ceny od momentu rezerwacji; 

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca oraz niezmienną cenę. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero na 28 dni przed rozpoczęciem rejsu. 

Jeżeli ze względu na powrót epidemii COVID19 zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

Jeżeli natomiast przez szalejącą inflację będziemy zmuszeni do podniesienia ceny rejsu - podwyżka nie będzie dotyczyć osób, które mają rezerwację.  

 

A fiordy nam z ręki jadły...

Norwegia od dawna rozpala naszą wyobraźnię i chęć dokładnego jej poznania z pokładu jachtu. Monumentalne fiordy, skalne pionowe ściany wpadające do wody, wysokie na kilkaset metrów. Wodospady spływające wprost do morza. Tysiące rozrzuconych wszędzie wysepek, tworzące labirynt cieśnin i przesmyków. To wszystko tworzy widoki zapierające dech w piersi. A z pokładu jachtu Norwegia wygląda jeszcze lepiej. 

Rejsy Norwegia

Pierwszy etap  naszego rejsu do Norwegii jest łatwy do zaplanowania. Opuszczamy Danię i płyniemy wprost na północ. Pokonanie tego odcinka powinno zabrać nam około doby. Będzie to doskonały czas na poznanie jachtu, dogranie się załogi, pierwsze wachty nawigacyjne i kambuzowe. 

Rejs Fiordy Norwegia

Eksploracje fiordów zamierzamy rozpocząć od Flekkefjordu. Choć w porównaniu do największych norweskich fiordów, ten wydaje się niewielki - daje już przedsmak tego, co czeka nas dalej. Wycieczka na pobliskie wzgórze daje przepiękną panoramę na cały fiord. Idealne miejsce do zdjęć. 

Rejsy w Norwegii

Po krótkim postoju płyniemy dalej, nie oddalając się za bardzo od wybrzeża. W ten sposób opłyniemy południową część Norwegii, aby wkrótce dotrzeć do kolejnego "zakamarku" czyli miasteczka Egersund. Można tu wpłynąć od południa (krócej) lub od zachodu (bardziej malowniczo). Krótki postój na regenerację sił, wycieczkę krajobrazową, dziesiątki pamiątkowych fotek i płyniemy dalej. 

W dalszą drogę możemy popłynąć przez otwarte morze lub wybrać bardziej malowniczą drogę przez cieśniny i przesmyki w głębi norweskiego wybrzeża. Niezależnie od wyboru dopłyniemy do Stavanger. Jest to spore i gwarne miasto, które najprawdopodobniej ominiemy. Zamiast tego zacumujemy w nieodległym Jørpeland z którego wygodnie można zorganizować trekking na słynną skałę  Preikestolen. Trud wspinaczki mija jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Wystarczy zobaczyć widok z góry!  

Rejsy Norwegia 2020

Dalej czeka nas żegluga wśród typowych dla Norwegii krajobrazów. Wewnętrzna plątanina skał, przesmyków, cieśnin, mostów jest czymś zupełnie innym od widoku otwartego morza i pustego horyzontu. Po takie widoki płynie się do Norwegii. 

Rejsy Bergen

Finał rejsu planujemy w Bergen. Mieście otoczonym górami, z niezwykłym drewnianym starym miastem i 300 dniami deszczowymi w ciągu roku... Ale my na pewno będziemy mieli szczęście i trafimy na słońce! Zasłużyliśmy przecież na to w trakcie rejsu!

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

 

Morze Północne i Norwegia

Morze Północne owiane jest złą sławą. Fale jak domy, wielkie sztormy, zdradliwe pływy i prądy morskie. Słysząc takie opowieści uśmiechamy się zawsze pod nosem. Najczęściej mówią tak żeglarze, którzy nigdy nie żeglowali na tym akwenie. 

A prawda jest taka, że Morze Północne jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej.... "żygliwa". Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu. Prądy i pływy są natomiast zjawiskiem fascynującym i wartym poznania! 

Jesteśmy pewni, że po pierwszym rejsie też uśmiechniesz się, gdy ktoś będzie opowiadał o strasznym Morzu Północnym. 

Dodatkowo, w tym rejsie dużą część czasu spędzamy na wodach stosunkowo osłoniętych od wiatru i fali. Staramy się eksplorować fiordy i zakamarki między wyspami i ciasnymi przejściami między wyspami i lądem. 

 

ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE REJSU

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 17.06 o godzinie 22:30. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Thyboron w Danii. Podróż zabierze około 9 godzin. Do Amsterdamu załoga dotrze w niedzielę rano.  

Przejazdy wliczone są w cenę rejsu.

W Thyboron, w jachtowej części portu rybackiego czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia.

Dzień wymiany załogi w Thyboron i Bergen wymaga od wszystkich odrobiny elastyczności i wyrozumiałości. Około godziny 08:00 do mariny przyjedzie nowa załoga. Stara załoga wyruszy w drogę powrotną około 13:00. Zatem przez kilka godzin obie załogi będą razem. Kapitan zadba o odpowiednią organizację tego czasu. Jednak bardzo prosimy o żeglarską współpracę i wyrozumiałość. 

Do Bergen wpłyniemy w sobotę 24.06 popołudniu. Jacht zacumujemy w  w jachtowej części portu, tuż koło słynnego targu rybnego, w Bergen Havn. Z portu uczestnicy we własnym zakresie i na własny koszt przejeżdżają na lotnisko w Bergen. Z okolicy mariny kursuje bezpośredni tramwaj numer 1. Czas przejazdu 40 minut, koszt biletu 115 NOK.

 

Staż pływowy i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie.     

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu.  

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

 

Kapitan


Mikołaj
Piotrowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 44 lat
  • Stopień: RYA Yachtmaster® Ocean commercially endorsed
  • Staż morski: 10.000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Mikołaj dołączył do załogi Kubryka w 2022 i od razu zdobył swoich fanów.

Kompetentny kapitan, pełen zapału i pasji do żeglarstwa. Ciekawy świata, spragniony odkrywania nowych miejsc, nowych rzeczy i poznawania nowych ludzi. 

Tak o Mikołaju piszą uczestnicy prowadzonych przez niego rejsów. To najlepsza reklama rejsów z Mikołajem. 

"Jego energia i zaangażowanie sprawiły, że zarówno na morzu jak i w odwiedzanych miejscach nie było miejsca na nudę a każda godzina dostarczała nowych wrażeń. Jako skiper pan Mikołaj znakomicie połączył odpowiedzialną rolę kapitana jednocześnie nie zapominając o samopoczuciu i zadowoleniu załogi.
Jego pasja i profesjonalne podejście do pracy i żeglarstwa sprawiły, że każdy mógł wyciągnąć z tego krótkiego przecież rejsu jak najwięcej." Mateusz Dankowski

"Kapitana Mikołaja oceniam w samych superlatywach. Dostosował rejs do możliwości i doświadczenia załogi, a jego decyzja o zmianie trasy wydaje się dobrze uzasadniona i najrozsądniejsza biorąc pod uwagę wiatr, który nam towarzyszył. Był bardzo pomocny, dbał o załogę i ponosił morale drużyny, kiedy zmagała się z chorobą morską. (ale też chętnie tworzył rozmaite mikstury w celu poprawienia stanu załogi - herbatka imbirowa ;)). Ponadto Mikołaj bardzo chętnie dzielił się swoją wiedzą i pasją do żeglarstwa, z chęcią odpowiadał na liczne pytania i pomagał w nabyciu nowych umiejętności. Jego kompetencje, postawa i profesjonalizm pozwoliły mi poczuć się na morzu bezpiecznie, mimo że był to mój pierwszy rejs w życiu."Magdalena Wiśniewska

"
W rejsie byliśmy pod "opieką" i komendą kapitana Mikołaja. Jak napisałem na wstępie nie mam dużego doświadczenia w pływaniu z wieloma kapitanami, jednak jeśli będę wybierał kolejny rejs, to będę szukał filtrując po kapitanie i to po kapitanie Mikołaju. Na początku rejsu po breefingu dotyczącym bezpieczeństwa na jachcie, po zaznajomieniu się z zalogą, naszym doświadczeniem i oczekiwaniami, kapitan przedstawił plan, który opierał się na powyższym ale przede wszystkim na prognozie pogody i warunkach na morzu. Pytany w trakcie rejsu, zawsze wiedział o prognozowanych warunkach na cały czas do ostatniego dnia, miałem wrażenie, że zaplanowane ma wszystko i to uwzględniając wszystkie zmienne. Przed manewrami zwłaszcza portowymi zawsze tłumaczył cały manewr i jasno przydzielał zadania do wykonania w taki sposób, że wszyscy wiedzieli co mają robić i za co są odpowiedzialni, co przekładało się na sprawne działanie.  Kapitan wykazywał się wiedzą i doświadczeniem, którym chętnie się dzielił z załogą. Przez cały czas trwania rejsu był na każde zawołanie w razie pytań i niejasności. Konkretny, rzetelny, charyzmatyczny.

Bardzo waźną cechą jest to, że kapitanowi Mikołajowi "się chce". Nie zrobił "sztampowego" rejsu, tylko wyszukiwał mniej oczywisty dróg lub portów, często atrakcji na lądzie i zawsze był do tego znakomicie wcześniej przygotowany. Pomimo wymagających warunków na morzu, zawsze czułem się bezpiecznie.
Na koniec jak wcześniej pisałem, w przyszłości będę szukał rejsów pod kapitanem Mikołajem Piotrowskim." Jarosław Szopka

O sobie

Wakacje pod żaglami to dla mnie przede wszystkim ekscytująca i świetna zabawa i jeden z najlepszych sposobów na odkrywanie świata.

Zacząłem pływać w bardzo młodym wieku po polskich jeziorach. Doświadczenie żeglarskie zdobyłem pływając po Morzu Północnym, Kanale La Manche / angielskim, Bałtyku, Norweskim, Śródziemnym i Oceanie Atlantyckim. Moja maksyma to “Sailing is a leisure activity” - żeglarstwo to wspaniała rozrywka!.
Dlatego dokładam starań, aby rejs odbywał się przy miłej atmosferze i wspierającym środowisku na pokładzie, a szkolenie żeglarskie prowadzić profesjonalnie i łagodnie. 

Posiadam uprawnienia kapitańskie polskie (PZŻ) i angielskie (RYA/MCA) - Yachtmaster® Ocean commercially endorsed, uprawniające do prowadzenia jachtów zawodowo, na dowolnych odcinkach we wszystkich częściach świata. Poprowadzę rejsy w językach angielskim, niemieckim i francuskim.

Zapraszam na rejs :)

 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Kara

Nazwa: Kara
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. Jacht jeszcze pachnie nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, automatyczna tratwa ratunkowa, ręczne radio VHF, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

Powrót z Bergen


Przelot z Bergen nie jest wliczony w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie i na własny koszt. Jednakże z przyejmnością zpomożemy w rezerwacji biletu i organizacji podróż. W tej sprawie prosimy o kontakt przed rezerwacją.

Bezpośrednie loty z Bergen
niedziela        Bergen - Gdańsk       WizzAir       22:55-00:40
niedziela        Bergen - Gdańsk       Norwegian  16:20-19:20
niedziela        Bergen - Kraków       Norwegian   06:00-08:20
poniedziałek   Bergen - Gdańsk       WizzAir       17:35-19:20
poniedziałek   Bergen - Katowice     WizzAir       22:05-00:25

Z Norwegii można również polecieć z innych lotnisk w Polsce z wygodną przesiadką. Możliwych połączeń jest dużo, a ceny biletów atrakcyjne. 

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2020. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

Nasz rejs nie jest najtańszy. Na pewno w sieci znajdziesz tańsze propozycje. Ale my chcemy Ci zagwarantować zupełnie nowy jacht, doskonałą organizację i profesjonalnego kapitana. I z doświadczenia wiemy, że warto za taką jakość zapłacić uczciwą cenę. 

 

 

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu wraz z transportem do Thyboron: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, transfer komfortowym mikrobusem ze Szczecina do Thyboron, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Bilet z Bergen nie jest wliczony w cenę rejsu. Z przyjemnością pomożemy w rezerwacji biletu i organizacji przelotu.   
Nie stosujemy
 składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 

 

Informacje praktyczne


Jeżeli dopiero rozpoczynasz przygodę z żeglarstwem morskim, z pewnością przed rejsem kłębi Ci się w głowie masę pytań. Na sporo z nich staramy się odpowiedzieć w sekcji Pytania i odpowiedzi. Jeżeli zastanawiasz się jak spakować się na rejs morski - zajrzyj do naszego poradnika Jak spakować się na rejs? A może nie wiesz jak taka impreza na morzu wygląda i czy to na pewno coś dla Ciebie? Służymy odpowiedzią!

 


sprawdź szczegóły płatności