W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem!
Oto nasza propozycja: Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.
Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze.
Zatoka Ryska wraz z otaczającymi ją wyspami tworzą przepiękny zakątek Bałtyku. Dzika przyroda, wspaniałe krajobrazy wybrzeża, malownicze mariny i mnóstwo fok wylegujących się na łachach piasku. Jest tam pięknie! Problemem Rygi jest to, że jest tak nie po drodze, jak tylko nie po drodze można być. :) Dlatego zdecydowaliśmy się na rejs w jedną stronę. Czasu jest wystarczająco, aby dopłynąć z Rygi do Gdańska i zobaczyć po drodze jeszcze najciekawsze miejsca. A żeglowania w tym rejsie będzie sporo - ale przecież o to właśnie chodzi w rejsie morskim, prawda?
Zacztnamy w malowniczej Rydze cudownie łączącej tradycję z nowoczesnością. Starówka Rygi została wpisana na listę dziedzictwa kulturowego UNESCO i jest uważana za najpiękniejszą w krajach nadbałtyckich. Niemal na każdym kroku niemal spotykamy zabytkowe bramy, kamienice, place, dziedzińce, stare spichlerze. Ryga należy do najzieleńszych miast Europy. Każdy park w Rydze jest osobnym dziełem sztuki. Idealne połączenie.
Podczas wizyty w Rydze koniecznie spróbujcie czarnego balsamu Rīgas Melnais balzams. To tradycyjny łotewski likier z 24 ziół, o zawartości alkoholu wynoszącej 45%. Czarny jak smoła, gorzki z nutą ziołową i słodkawym posmakiem. Działa rozgrzewająco, a receptura pozostaje niezmienna od 250 lat. W kawiarni Black Magic przy ulicy Kaļķu 10 na Starówce, której już sam wystrój przenosi w czasie, spróbujecie tego specjału. Ponadto serwują tam doskonałą kawę oraz słodycze na bazie czarnego balsamu. Pięknerozpoczęcie tygodniowej żeglarskiej przygody.
Po przeszkkoleniu, rozpakowaniu się i zwiedzeniu miasta oddamy cumy i pożeglujemy Zatoką Ryską w stronę letniej stolicy Estonii, Parnawy zwanej estońskim Miami. Poza długimi piaszczystymi plażami znajdziemy tam przepiękną starówkę z urokliwymi wąskimi uliczkami. Estończycy wierzą, że każdy kto wraca z Parnawy czuje się bardziej szczęśliwy. No cóż, będziemy mieli okazję to sprawdzić.
Kolejnym punktem na Zatoce Ryskiej jest największa z 1521 estońskich wysp - Saarema, dawniej zwana Ozylią. Wyjątkowa i przepełniona pięknymi widokami. Na tej wyspie czas zwalnia, a rzeczy stają się prostsze. Jednym z najbardziej znanych widoków wyspy są stare wiatraki, które tworzą niemal pocztówkowy krajobraz oraz kamienne wierze na plaży. W okolicach Kaali znajduje się niemal idealnie okrągłe jezioro będące pamiątką po uderzeniu w ziemię meteorytu. Jest to niezwykłe miejsce, które naprawdę warto odwiedzić.
Gdy już nasze oczy nacieszą się widokiem latarni morskich i wiatraków ruszymy w morze. Znikający za rufą zniknie ląd sprawi, że poczujemy czym jest prawdziwa wolność. Z każdą przepłyniętą milą będzie tylko lepiej. Po kilkunastu, może kilkudziesięciu godzinach żeglugi dopłyniemy do Lipawy zwanej jest Morską Bramą. Położona pomiędzy Morzem Bałtyckim, a jeziorami Liepājas i Tosmāres. Z Łotwy ruszymy w stronę Gdańska. Czekają nas niemal dwie doby w morzu.
Jak wiadomo nie samymi portami żeglarz żyje. Podczas tego rejsu morskiego, stażowo- szkoleniowego, będziemy mieli szansę poznać tajniki żeglarskiego rzemiosła, podnieść kwalifikacje i nauczyć się nowych fascynujących rzeczy. Podczas nocnych wacht zachwyci nas rozgwieżdżone niebo, które łączy się z morzem. Zjemy śniadanie z najcudowniejszym widokiem, spędzimy długie godziny na morskich opowieściach odkrywając, że bujający się pokład to właśnie to, czego potrzebujemy. Ten rejs to idealny balans mędzy lądem a morzem.
Dołącz do naszej załogi. Pozwól sobie na rezalizację marzeń. Popłyń z nami w piękny rejs.
Rejs rozpoczynamy w centrum Rygi. W marinie przez cały dzień będzie czekał gotowy i przygotowany jacht. Ponieważ załoga przylatuje o różnych godzinach, sobota jest dniem techniczno-organizacyjnym. Gdy wszyscy będziemy już w komplecie, kapitan przeprowadzi szkolenie i zaplanuje wypłynięcie z portu.
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano.
Do Rygi najwygodniej dolecieć z Polski samolotem. Bezpośrednie połączenia oferuje AirBaltic i LOT. Lot z Gdańska w sobotę o 14:20 (AirBaltic). Lot z Warszawy o 09:00 (AirBaltic) oraz o 11:00 i 15:25 (LOT). Dostępne są też bezpośrednie połączenia autokarowe.
Rejs kończymy w Gdańsku, w Marinie Gdańsk w sobotę 22.08.2020.
Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty
(również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku.
Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie.
Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu.
Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć.
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.
Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu.
Roman Bielicki dołączył do zespołu Kubryka w 2018 roku. Z żeglarstwem związany jest od zawsze. Już w szkole podstawowej zdobywał żeglarskie szlify pod okiem "Bractwa Żelaznej Szekli". Bogate doświadczenie i talent pedagogiczny sprawiają, że żeglując z Romanem wracamy bogatsi o nową wiedzę i umiejętności. Jego pasją jest historia morska i tradycyjna nawigacja. Gdy nie żegluje, jest nauczycielem historii i wiedzy o społeczeństwie.
Mój pierszy baltycki rejs odbyłem na jachcie s/y Jurand w 1977 roku. Od tamtej pory żeglastwo stało się nieodłącznym elementem mojego życia. Moją pasją jest historia morska oraz poznawanie nowych miejsc i przybliżanie ich innym. Fascynuje mnie sztuka tradycyjnej nawigacji.
Kocham gotować, najlepiej potrawy krajów, które odwiedzam. Chętnie gotuję dla załogi, niezależnie od warunków panujących na morzu. W wolnym czasie piszę wiersze, opowiastki i artykuły fachowych periodyków. Zapraszam serdecznie na moje rejsy :-)
Nazwa: | Birdie |
---|---|
Typ: | Bavaria Cruiser 46 |
Rocznik: | 2014 |
Długość: | 14,24 m |
Szerokość: | 4,35 m |
Ilość kabin: | 4 |
---|---|
Ilość WC: | 3 |
Zanurzenie: | 2,10 m |
Żagle: | 122 m² |
Silnik: | 55 KM |
Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Bałtyku żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2014. Ten typ jachtu został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi.
Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.
Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. A dodatkowo - co w Grecji bardzo ważne - ogromna otwierana platforma kąpielowa na rufie ułatwia kąpiele. Zapraszamy na pokład!
Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.
Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa).
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium!
Transport do Rygi nie jest wliczony w cenę rejsu, a Uczestnik organizuje go we własnym zakresie i na własny koszt. Z przyjemnością doradzimy i pomożemy w organizacji transportu.
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu.
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej.