Rejsy

Rejs PP08


2470 PLN

2600 PLN

Piękne fiordy Norwegii

  • Termin: 24.07.2021 - 31.07.2021
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-80 h stażu pływowego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Thyboron Flekkefjord Egersund Jørpeland (Preikestolen) Haugesund Bergen

Elastyczne zasady rezerwacji

W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! 

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

 

A fiordy nam z ręki jadły...

Norwegia od dawna rozpala naszą wyobraźnię i chęć dokładnego jej poznania z pokładu jachtu. Monumentalne fiordy, skalne pionowe ściany wpadające do wody, wysokie na kilkaset metrów. Wodospady spływające wprost do morza. Tysiące rozrzuconych wszędzie wysepek, tworzące labirynt cieśnin i przesmyków. To wszystko tworzy widoki zapierające dech w piersi. A z pokładu jachtu Norwegia wygląda jeszcze lepiej. 

Rejsy Norwegia

Pierwszy etap  naszego rejsu do Norwegii jest łatwy do zaplanowania. Opuszczamy Danię i płyniemy wprost na północ. Pokonanie tego odcinka powinno zabrać nam około doby. Będzie to doskonały czas na poznanie jachtu, dogranie się załogi, pierwsze wachty nawigacyjne i kambuzowe. 

Rejs Fiordy Norwegia

Eksploracje fiordów zamierzamy rozpocząć od Flekkefjordu. Choć w porównaniu do największych norweskich fiordów, ten wydaje się niewielki - daje już przedsmak tego, co czeka nas dalej. Wycieczka na pobliskie wzgórze daje przepiękną panoramę na cały fiord. Idealne miejsce do zdjęć. 

Rejsy w Norwegii

Po krótkim postoju płyniemy dalej, nie oddalając się za bardzo od wybrzeża. W ten sposób opłyniemy południową część Norwegii, aby wkrótce dotrzeć do kolejnego "zakamarku" czyli miasteczka Egersund. Można tu wpłynąć od południa (krócej) lub od zachodu (bardziej malowniczo). Krótki postój na regenerację sił, wycieczkę krajobrazową, dziesiątki pamiątkowych fotek i płyniemy dalej. 

W dalszą drogę możemy popłynąć przez otwarte morze lub wybrać bardziej malowniczą drogę przez cieśniny i przesmyki w głębi norweskiego wybrzeża. Niezależnie od wyboru dopłyniemy do Stavanger. Jest to spore i gwarne miasto, które najprawdopodobniej ominiemy. Zamiast tego zacumujemy w nieodległym Jørpeland z którego wygodnie można zorganizować trekking na słynną skałę  Preikestolen. Trud wspinaczki mija jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Wystarczy zobaczyć widok z góry!  

Rejsy Norwegia 2020

Dalej czeka nas żegluga wśród typowych dla Norwegii krajobrazów. Wewnętrzna plątanina skał, przesmyków, cieśnin, mostów jest czymś zupełnie innym od widoku otwartego morza i pustego horyzontu. Po takie widoki płynie się do Norwegii. 

Rejsy Bergen

Finał rejsu planujemy w Bergen. Mieście otoczonym górami, z niezwykłym drewnianym starym miastem i 300 dniami deszczowymi w ciągu roku... Ale my na pewno będziemy mieli szczęście i trafimy na słońce! Zasłużyliśmy przecież na to w trakcie rejsu!

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Pod mapą znajduje się link "wyświetl szczegóły trasy". warto tam zajrzeć po więcej informacji. 

Morze Północne i Norwegia

Morze Północne owiane jest złą sławą. Fale jak domy, wielkie sztormy, zdradliwe pływy i prądy morskie. Słysząc takie opowieści uśmiechamy się zawsze pod nosem. Najczęściej mówią tak żeglarze, którzy nigdy nie żeglowali na tym akwenie. 

A prawda jest taka, że Morze Północne w letnich miesiącach jest przyjemniejsze do żeglowania niż nasz rodzimy Bałtyk. Jest tu odczuwalnie cieplej i mniej deszczowo. Fala jest znacznie dłuższa, a przez to łagodniejsza i znacznie mniej.... "żygliwa". Prądy i pływy nie są niczym strasznym dla kapitana, który umie je policzyć i uwzględnić w nawigacji. A nie jest to sztuka tajemna i sami opanujecie ją po kilku dniach rejsu.

Dodatkowo, w tym rejsie dużą część czasu spędzamy na wodach stosunkowo osłoniętych od wiatru i fali. Staramy się eksplorować fiordy i zakamarki między wyspami i ciasnymi przejściami między wyspami i lądem. 

 

ROZPOCZĘCIE I ZAKOŃCZENIE REJSU

Rejs rozpoczynamy od spotkania na dworcu kolejowym Szczecin Główny w sobotę 24.07.2021 r. o godzinie 23:00. Tutaj czekać będzie wygodny mikrobus, którym cała załoga przejedzie do mariny w Thyboron w Danii. Podróż zabierze około 9 godziny. 

W Thyboron w porcie rybackim czekać będzie gotowy do drogi jacht. Wystarczy zapakować na niego przywieziony mikrobusem prowiant i rzeczy osobiste, przejść przeszkolenie pod okiem kapitana i przygotować się do wypłynięcia. Warto pamiętać, że sobotnie przedpołudnie jest czasem techniczno-organizacyjnym. Na jachcie przebywają wówczas dwie załogi - stara i nowa, która przyjechała z Polski mikrobusem wcześnie rano. Wymaga to od wszystkich wyrozumiałości i żeglarskiej życzliwości. 

Do Bergen wpłyniemy w piątek 30.07, a rejs kończymy w sobotę. Ze względu na fakt, że uczestnicy mają powrotne samoloty o różnych godzinach, nie ustalamy godziny zakończenia rejsu. Cała sobota jest dniem techniczno-organizacyjnym.    

 

Staż pływowy i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy i odbywa się na akwenie pływowym. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. Żegluga na akwenie pływowym o skoku pływu powyżej 1.5 metra to unikalne doświadczenie. W trakcie rejsu zobaczysz jak ważne jest poznanie zjawiska pływów i prądów pływowych. Jak je przewidywać, liczyć, planować i uwzględniać w nawigacji.   

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 70-100 godzin, w zależności od pogody i  intensywności rejsu.  

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

Kapitan


Daniel
Bronowski

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 53 lat
  • Stopień: jachtowy sternik morski
  • Staż morski: 30 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Daniel pływa w Kubryku od sezonu 2020 i bardzo się z tego cieszymy. Jego ogromne doświadczenie, pasja i wewnetrzy spokój sprawiają, że załogi wracają z rejsów z Danielem bardzo zadowolone. Doceniają profesjonalizm i poczucie bezpieczeńtwa, jakie Daniel zapewnia podszas żeglarskich wypraw.
Daniel już zobył wiernych fanów, którzy chcą płynąć tylko z nim. 

"Brdzo profesjonalny kapitan, prowadzący jacht ze spokojem i zapewniający pełne bezpieczeństwo rejsu" Piotr Lec

"Rejs przebiegł rewelacyjnie, jestem z niego bardzo zadowolony. Daniel Bronowski świetny jako kapitan i bardzo sympatyczny jako człowiek" Mariusz Boguszewski

"Daniel Bronowski jako kapitan był bardzo profesjonalny." Wiesław Płoński

 


O sobie

Żeglarstwo to moja pasja i… praca. Najpierw było śródlądzie – jeziora, następnie większe rzeki Polski. Później wyruszyłem na morza. Kilkadziesiąt rejsów jako oficer na żaglowcach – Fryderyk Chopin, Pogoria, Kapitan Borchardt, Zawisza Czarny. Płynąłem również jako oficer i nauczyciel w dwumiesięcznym rejsie Szkoły Pod Żaglami Krzysztofa Baranowskiego. Żeglowałem na mniejszych jachtach. Przepłynąłem ponad 30 000 mil i przestałem liczyć ;) Opłynąłem prawie całą Europę – Morze Północne, Biskaje, kawałek Atlantyku, Morze Śródziemne, Morze Czarne. Jednak z prawdziwym sentymentem wracam na Bałtyk – to mój dom.
Kolejne rejsy, to dla mnie nadal okazja do nauki, zdobywanie kolejnych doświadczeń oraz przygoda. Ale przede wszystkim – możliwość spotykania na pokładzie fascynujących ludzi.
Prowadząc rejsy największą uwagę zwracam na bezpieczeństwo. Tak, jak w manewrach, ma być przede wszystkim bezpiecznie (po drugie - skutecznie, a dopiero po trzecie - elegancko), tak w moich rejsach najpierw dbamy o bezpieczeństwo, a następnie… żeglujemy za wiatrem i dobrze się bawimy :)

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Muttland

Nazwa: Muttland
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14.24 m
Szerokość: 4.35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2.10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. To praktycznie nowy jacht jeszcze pachnący nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 
 
 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, ręczne radio VHF, automatyczna tratwa ratunkowa, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL), ogrzewanie Webasto, ogrzewanie elektryczne

Powrót z Bergen


Powrót z Bergen do Polski nie jest wliczony w cenę rejsu i uczestnicy odbywają tą podróż we własnym zakresie. Jednakże z przyejmnością zajmiemy się rezerwacją biletu i pomocą w organizacji podróży powrotnej. W tej sprawie prosimy o kontakt przed rezerwacją. 

Bezpośredni lot z Bergen do Polski oferuje obecnie WizzAir. Wylot w sobotę 31.07.2021 z Bergen o godzinie 20:30. Przylot do Warszawy o godzinie 22:40. 

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

Nasz rejs nie jest najtańszy. Na pewno w sieci znajdziesz tańsze propozycje. Ale my chcemy Ci zagwarantować zupełnie nowy jacht, doskonałą organizację i profesjonalnego kapitana. I z doświadczenia wiemy, że warto za taką jakość zapłacić uczciwą cenę. 

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu wraz z transportem do Thyboron: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, transfer komfortowym mikrobusem ze Szczecina do Thyboron, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Bilet z Bergen nie jest wliczony w cenę rejsu. Z przyjemnością pomożemy w rezerwacji biletu i organizacji przelotu.   
Nie stosujemy
 składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 


sprawdź szczegóły płatności