Rejsy

Rejs BA16


1995 PLN

2100 PLN

Tydzień średniowieczny w Visby

  • Termin: 07.08.2021 - 14.08.2021
  • Ilość dni: 7
  • Staż: około 60-90 h stażu morskiego
  • Miejsca wolne: 8
  • Miejsca zarezerwowane: 0
  • Miejsca zajęte: 0
Gdańsk Visby Grönhögen Gdańsk

Elastyczne zasady rezerwacji

W okresie niepewności związanej z koronawirusem chcemy dać Uczestnikom naszych rejsów 100% elastyczności i pełną gwarancję bezpieczeństwa wpłaconych na rejs pieniędzy. Tak, aby rezerwacja miejsca na rejsie nie wiązała się z żadnym ryzykiem! 

Oto nasza propozycja:

 Zaliczka zmniejszona do 10% ceny rejsu;
 Dopłata pozostałych 90% na 14 dni przed rozpoczęciem rejsu;
 W przypadku odwołania rejsu ze względu na COVID-19 natychmiastowy zwrot wpłaconych opłat, bez potrąceń.

Rezerwując nasz rejs wpłacasz jedynie drobną zaliczkę, aby zagwarantować sobie dostępność miejsca. Pozostałą opłatę wpłacasz dopiero wówczas, gdy będzie na 100% wiadomo czy rejs się odbędzie. Jeżeli ze względu na wirusa zamknięte będą granice, obowiązywać będzie kwarantanna po powrocie lub ograniczona będzie możliwość żeglowania - odwołamy rejs i natychmiast zwrócimy Ci wszystkie wpłacone pieniądze. 

 

Tydzień średniowieczny w Visby

W tydzień z Gdańska do Visby i z powrotem do Gdańska? Brzmi jak wyzwanie! Ale my lubimy wyzwania i nie jeden raz udowodniliśmy, że taką trasę udaje się przy dobrych warunkach zrealizować. A w tym rejsie mamy szczególną zachętę do tego, aby do Visby dopłynąć! Odbywa się tam bowiem coroczny Tydzień Średniowiecza. Jest to wyjątkowa impreza, którą żyje całe miasto. Stolica wyspy przenosi się w czasie do roku 1391, tuż przed Bitwą o Visby i Mästerby. Mieszkańcy chodzą po ulicach w strojach z epoki, w restauracjach obowiązuje specjalne menu (w którym nie ma np. ziemniaków - w 1391 nie znano ich jeszcze w Szwecji), w parkach odbywają się turnieje i konkursy a wieczorami koncerty. 



Rejs do Visby

Ale tydzień średniowieczny w Visby jest tylko wisienką na torcie. Samym tortem jest długa żegluga, przez cały Bałtyk. Z Gdańska do Visby będziemy żeglowali około 2 doby. To wystarczający czas, aby poczuć rytm jachtowego życia, odmierzanego wachtami i milami zostawianymi za rufą. Po dwóch dobach widok brzegu na horyzoncie budzi prawie takie same emocje jak pierwsze wyspy Karaibów widziane po przejściu Atlantyku. :)

Wracajac, płynąc na południe  dotrzemy do Grönhögen. Cały południowy kraniec Olandii stanowił niegdyś królewskie tereny łowieckie, do dziś jest odgrodzony kamiennym murem Karola X. Wybierając się na pieszą wycieczkę po znajdującym się tam rezerwacje przyrody Ottenby spotkacie, oprócz owiec, „dziko” żyjące Daniele, a także mnóstwo ciekawych gatunków ptaków. Warto wybrać się też do jednej z najwyższych w Szwecji latarni morskich Lange Jan, która jest otwarta do zwiedzania. Widok rozpościerający się z jej szczytu zapiera dech w piersiach. Poza wspaniałą przyrodą, fascynujące są tutaj też rzeczy stworzone ludzką ręką – liczne wiatraki, kamienne mury, stare cmentarzyska i porozrzucane po całym terenie kamienie runiczne.  Po krótkim postoju ruszymy w morze. Za rufą zostawimy Szwecję i obierając kurs na Gdańsk damy się porwać rytmowi wacht. Będziemy delektowac się smakiem kawy o świcie i obłędnym zachodem słońca.

Ten rejs polecamy szczególnie tym z Was, którzy chcą maksymalnie wykorzystać tydzień na jachcie na żeglowanie. Na morzu spędzimy zdecydowaną większość czasu i nie będzie można narzekać, że zbyt długo stoimy w portach. To jest rejs dla zapalonych żeglarzy! 

Dodatkowo - tak długi przelot przez otwarte morze wymaga od nas dokładnego planowania, sprawdzenia prognozy pogody, przewidywania zmian kierunku i siły wiatru oraz dobrego przygotowania jachtu i załogi. To doskonała okazja do praktycznego szkolenia żeglarskiego - najlepsza szkoła dla przyszłych kapitanów. 

Rejs bałtycki

Proszę pamiętać, że przebieg żeglarskiego rejsu morskiego jest w ogromnym stopniu uzależniony od bardzo wielu czynników, w tym od warunków pogodowych, tolerancji warunków morskich przez załogę, kwestii technicznych związanych z jachtem i wielu, wielu innych. Podana trasa jak i opis rejsu jest jedynie naszym planem. Zawsze staramy się go zrealizować w pełni, ale o ostatecznej trasie i przebiegu rejsu decyduje wyłącznie kapitan. 

Nie zwlekaj z decyzją - zapisz się na rejs i płyń z nami do Visby! 

Zbiórka i rozpoczęcie rejsu

Rejs rozpoczynamy w sercu starego miasta w Gdańsku.  O godzinie 16:00 czekamy na Ciebie w Marinie Gdańsk przy ulicy Szafarnia. Dojazd z dworca PKP zajmuje kilkanaście minut. Jeżeli przyjedziesz samochodem, możesz zostawić go na pobliskich parkingach strzeżonych, np. przy ul. Kurza 1 lub Angielska Grobla 19.  
Sobota to czas na zaokrętowanie, rozpakowanie swoich rzeczy osobistych i prowiantu, zapoznanie z jachtem, szkolenie żeglarskie i naukę obsługi jednostki. Wypływamy w niedzielę rano lub - o ile warunki pozwalają - w sobotę wieczorem na Hel. 

Zakończenie rejsu odbywa się w sobotę do godziny 09:00. 

 

Staż i szkolenie

Nasz rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy. Oznacza to, że uczestnicy są załogą jachtu, pełnią wachty (również nocne) i odpowiadają za prowadzenie jednostki. To doskonała okazja do intensywnego szkolenia żeglarskiego, zdobywania doświadczenia oraz gromadzenia stażu morskiego. Rejs nie jest jednak kursem na patent. W trakcie rejsu nie prowadzimy wykładów czy zajęć z samodzielnego manewrowania jachtem na silniku. 

Jeżeli jesteś zainteresowany(a) szkoleniem żeglarskim i pogłębianiem swojej wiedzy oraz zdobyciem bezcennego doświadczenia morskiego - to rejs właśnie dla Ciebie. 

Na zakończenie, kapitan wręczy każdemu uczestnikowi opinię z rejsu morskiego. To dokument potwierdzający nabycie stażu. Powinniśmy wypływać około 60-90 godzin, w zależności od pogody i intensywności rejsu. Na opinii podajemy rzeczywistą liczbę godzin spędzonych na żegludze na żaglach i silniku.

 

Pyszne wyżywienie

Kubrykowe rejsy są powszechnie znane z doskonałego wyżywienia. Wiemy, jak ważne są dobre posiłki na morzu. O zaprowiantowanie jachtu nie musicie się martwić. My zajmiemy się zakupami i dostarczymy na pokład masę świeżych i pysznych produktów. Do wyboru będą świeże wędliny, nabiał, owoce i warzywa. Najróżniejsze produkty doskonałe na śniadanie i kolację. Obiady to głównie przygotowane wcześniej specjalnie dla nas dania (kotlety, gołąbki, bigos, pierogi, szaszłyki), które wystarczy odgrzać lub przysmażyć. 
Nie zabraknie oczywiście napojów bezalkoholowych, słodyczy i przekąsek.

Dla wegetarian przygotowujemy specjalne produkty, aczkolwiek samo przygotowanie posiłków wegetariańskich leży po stronie zainteresowanych. Można oczywiście ładnie uśmiechnąć się do wachty kambuzowej. Nie jesteśmy natomiast w stanie w pełni uwzględnić wymagań diet specjalnych takich jak wegańska czy bezglutenowa. Jeżeli jesteś na takiej diecie, prosimy o kontakt przed rezerwacją rejsu. 

Kapitan


Artur
Szklarz

  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:
  • Wiek: 55 lat
  • Stopień: Kapitan jachtowy
  • Staż morski: 50 000 Mm
  • Doświadczenie:
  • Szkolenie:
  • Rozrywka:

Artur  Szkarz  to niezwykle doświadczony kapitan.  Załogi cenią go za  fachowość i olbrzymią wiedzę, którą chętnie się dzieli. Jest autorem książki „Z dziennika pokładowego" i współautorem wciągających  „Opowieści wiatru i morza".  Artur kieruje się w życiu maksymą:  "By niczego nie żałować, trzeba by nic nie robić, lecz dopiero wtedy życie byłoby żałosne". 


O sobie

Nazywam się Artur Szklarz, ale większość zna mnie z ksywki Zamydlacz.  Mam dwie niemożliwe córki, syna i wyrozumiałą żonę. W życiu zajmowałem się już najprzeróżniejszymi rzeczami. Pracowałem jako sprzedawca, nauczyciel,  barman,  dziennikarz i twórca Międzynarodowego Festiwalu Kultury. Prowadziłem własny zespół składający się z siedmiu muzyków i dużego chóru. Nagrałem trzy płyty. Tworzyłem komercyjną muzykę na potrzeby telewizji i radia. 

Jako kapitan prowadziłem ponad 250 rejsów zostawiając za rufą ponad 50 000 mil morskich. Przepłynąłem samotnie na Bałtyku i Morzu  ródziemnym ponad 2 000 mil.  Od 2005 roku zajmuję się żeglarstwem zawodowo. Poza oczywistymi rzeczami jak: bezpieczeństwo, doskonała znajomość fachu żeglarskiego oraz dobra praktyka morska, duży nacisk podczas rejsów kładę na dobrą atmosferę na statku, przekazywanie możliwie dużo wiedzy chętnym i dbałość o klienta nie tylko wtedy gdy znajduje się na pokładzie. Wszystko to sprawia, że wiele osób pragnie ponownie wypłynąć ze mną w rejs. 

Jacht

Bavaria Cruiser 46 (2020) - Catilina

Nazwa: Catilina
Typ: Bavaria Cruiser 46
Rocznik: 2020
Długość: 14,24 m
Szerokość: 4,35 m
Ilość kabin: 4
Ilość WC: 3
Zanurzenie: 2,10 m
Żagle: 122 m²
Silnik: 55 KM

Jeżeli chodzi o nasze jachty, to nie chodzimy na skróty. Nie uznajemy kompromisów. I oferujemy Wam to co najlepsze. W tym roku po Morzu Bałtyckim żeglujemy na jachcie Bavaria Cruiser 46 z rocznika 2020. Jacht jeszcze pachnie nowością! Ten jacht został wyróżniony prestiżową nagrodą "European Yacht of the Year" i wcale nas to nie dziwi. 

Nasza "bawarka" jest duża. 14 i pół metra długości daje masę miejsca pod pokładem i zapewnia doskonałe właściwości nautyczne. Dwie płetwy sterowe zapewniają doskonałe trzymanie kursu w przechyle. Nowoczesne rozwiązania zarówno na pokładzie jak i pod nim dają załodze bezpieczeństwo, komfort i niezwykłe żeglarskie emocje.  

Cztery dwuosobowe kabiny, trzy łazienki, przestronna i bardzo jasna messa, kambuz z dwiema lodówkami - to wszystko przemyślane i zaplanowane tak, aby zapewniać wygodę, funkcjonalność i komfort. Zapraszamy na pokład!  

 
Rejsy po Północnym

Wnętrze jachtu Bavaria Cruiser 46 jest zaprojektowane dla wygodnego ugoszczenia 9 osób załogi. Pod pokładem znajdują się cztery dwuosobowe kabiny, każda z płaskim łóżkiem. W kabinach są kołdry, poduszki i świeża pościel. Jacht ma cztery łazienki. W dwóch rufowych znajduje się toaleta z prysznicem. Na dziobie umieszczone są osobno toaleta na prawej burcie i prysznic na lewej burcie.  

Rejsy po Morzu Północnym


Mesa (salon) wyróżnia się przestronnością i dużą ilością światła słonecznego wpadającego przez liczne okienka. Ciekawym rozwiązaniem są rozkładane dodatkowe siedzenia przy stole, tak aby pomieścić wygodnie naraz całą załogę. Kambuz (czyli kuchnia) przypomina tą domową. Długi i szeroki kamienny blat w kształcie litery L pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki (jedna otwierana od góry, a druga domowa). 

 Rejsy po Północnym


Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy  osobiste, ale i prowiant na cały rejs. 


Rejsy pływowe

Rejs w Chorwacji - wnętrze jachtu
 

 
 

Wyposażenie

  • Wyposażenie nawigacyjne: GPS w kokpicie z mapami elektronicznymi, aktualne mapy morskie, locje i przewodniki żeglarskie, dziobowy ster strumieniowy, autopilot, log, sonda, wiatromierz, radio VHF z DSC
  • Wyposażenie bezpieczeństwa: radiopława satelitarna EPIRB, radio VHF z DSC, automatyczna tratwa ratunkowa, ręczne radio VHF, automatyczne kamizelki ratunkowe z szelkami, zestaw pirotechniki, apteczka pierwszej pomocy
  • Wyposażenie hotelowe: kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, dwie toalety morskie, dwa prysznice z ciepłą wodą, ogrzewanie, radio z USB, świeża pościel, sztormiaki Tribord 500 (M do XL)

 

Rejs morski w pierwszej klasie


Jeżeli komfort i wygoda żeglowania są dla Ciebie ważne, docenisz ten rejs. Płyniemy na nowym jachcie z rocznika 2018. A ponadto ograniczamy liczbę uczestników do 8 osób. Czyli wszyscy śpią w dwuosobowych kabinach. Tylko skipper śpi w mesie. Bo wiemy, że wygoda w trakcie rejsu też jest ważna.

 

Cena All Inclusive - dla Twojej wygody


Cena w formule All Inclusive zawiera wszystkie koszty rejsu: jedno miejsce na jachcie w dwuosobowej kabinie z płaskim łóżkiem, produkty na pełne i smaczne wyżywienie, napoje bezalkoholowe, opłaty portowe, paliwo i gaz, świeżą pościel, sprzątanie końcowe jachtu, możliwość korzystania ze sztormiaków Tribord 500, minimalne ubezpieczenie KL 10.000 EUR i NNW 10.000 zł. Zalecamy wykupienie pakietu Premium! 
Nie stosujemy składek do kasy jachtowej, zrzutek na pokładzie, dopłat czy kaucji. Gwarantujemy niezmienność ceny rejsu. 
Gwarantujemy, że rejs odbędzie się niezależnie od liczby zgłoszonych uczestników.  
Promocja: rezerwuj pierwszy i płać mniej! Pierwsze trzy miejsca na rejsie oferujemy w obniżonej cenie. Warto rezerwować rejs jak najszybciej. 


sprawdź szczegóły płatności